Förlossningar x 2

Jag läser min egen förlossningsberättelse många gånger, alltid härligt att läsa den.
Idag är det två veckor sedan jag föddes Daisy, tiden går väldigt fort. Jag tänkte uppdatera er med mer detaljer om min förlossning.

Jag tittar också bilderna som Joa har tagit under förlossning, jag ryser av se mig själv att ha jätteont.. Men det är en stort upplevelse att föda barn, båda mina två förlossningar är helt OLIKT!!!

Med Devin hade jag min första värk runt kl 20.00 på kvällen dagen innan, sen var jag uppe hela natt och kämpade med värkar sen åkte vi in runt kl halv 3 på morgonen och är öppet 3 cm fick stanna. Då hann jag med badstunden och EDA-sprutan i ryggen och använde lustgasen sen kämpade jag att krysta ut Devin på 50 min då kom han ut kl 08.53 sen fick jag 5 st sy därnere och jag var HELT utmattnad efter förlossningen. Jag övernattade där en natt sen åkte vi hem och jag var så svag och trött hela tiden. Det tog lång tid för mig att bli normal igen..

Men med Daisy har jag hunnit sova natten och vaknade på morgonen fick min första värk vid kl halv 7 och vattnet gick kl 11.20, Davve kom hem efter typ 5 min senare och vi åkte hemifrån ca kl 11.35 och Davve fick köra runt 170-180 km/h mot BB (jag fick veta efter några dagar efter hur fort han körde - jag märkte inte det under tiden) haha. Vi kom in i rummet kl 11.55, blev undersökt och fick veta att jag är öppet 9 cm och Davve kom in rummet kl ca 12.05 och då var jag öppet 10 cm och krystade ut Daisy kl 12.13. Det var alldeles för snabbt. Jag har tagit lite lustgasen men jag mådde illa av den så struntade jag i lustgasen. Jag fick 3 st sy därnere..

Det gjorde mindre ont att föda Devin pga smärtlindring, men det tog lång tid men att föda Daisy är FYFAN ont men tur att den var snabbt :) Det gjorde inte ont att krysta ut moderkakan med Devin men med Daisy gjorde det jätteont..

Det var också jättejobbigt när de tryckte på min magen så HÅRT pga blodet måste ut, jag tog deras arm och försökte ta bort armen från min magen men de var envisa att trycka ner... Jag sade till Davve "ALLVAR, JAG VILL SLÅ NER HENNE!!" Haha..

Jag är mycket piggare efter förlossning med Daisy, när jag kom hem dagen efter så började jag städa hela lägenhet och orkade göra så mycket saker.. Medan Devins förlossning tog jag första promenerad efter 3 dagar på 10 min sen somnade jag på soffan och sov i 3 timmar och blev väckt av mamma och Davve och sa "Du måste amma Devin, han är hungrig!" Haha :D

Det är så olikt, från första värk till bebisen ut tog Devin 12 timmar och 53 minuter och för Daisy är det 5 timmar och 43 minuter... Stort skillnad :)

Jag kunde faktsikt föda i bilen om David körde som vägskylt visar, eller hemma om jag väntade med värkar. Fyfan, tur att jag kom in i tid och David kunde missa förlossning om han inte sprang från parkerning till BB. Tur att Davve hann komma in i tid och jag började krysta då.. Vi hade så stort TUR!! :D

Ja, förlossningar gör hemskt ont. Jag kanske skrämmer många tjejer som har aldrig fött barn.. Men det är ju sanningen, man bör vara medveten om det. Men jag LOVAR att det är GULDVÄRD att få barn oavsett hemska smärtor..


Jag hade riktigt ont då, Davve tröstade mig. Jag har precis provat lustgasen men gillade inte den så struntade jag i den men jag håller om den hela tiden haha..


Jag är så väldigt lyckligt :)

Jag älskar mina fina barn väldigt mycket, jag lovar att skydda mina barn och ge dem bra uppväxt det är min skyldighet! De är så guldvärda för mig! ♥


Kommentarer
Postat av: Marina Nordin

Härliga bilder. Vem tog den översta bilden?

2011-03-03 @ 18:01:12
Postat av: Jessica

Vilka underbara bilder och härlig berättelse. Känner ju igen det där... det gick oxå ganska fort med vår 2a barn och förbannat ont gjorde det! :-D Min första med Agnes, var typ.. seeeg och jobbig och ont. Men Wilda snabb och väldigt ont.. Men jag instämmer att det är mycket värt smärtan! :)

2011-03-03 @ 19:45:29
URL: http://ahlinder.blogspot.com
Postat av: Fia

alltid kul och läsa förlossningsberättelser!

Tur att ni hann till förlossningen!

Jag kände samma sak, med Edwin gjorde det inte lika ont som när jag födde Hugo. Det gick så snabbt med Hugo att jag andades på fel sätt, fyfan. Men jaa över snabbt sen :)

Du har så söta barn och de är jättelika varandra! Kul och se hur Daisy ser ut sen pga tjej :)

kram

2011-03-03 @ 21:22:20
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fredde

Gud jag lider med.

Se din smärta av frustration. Sen i famnen hålla denna skapelse.

Fredde

2011-03-04 @ 06:46:52
URL: http://freddel.blogg.se/
Postat av: Pea

Man blev tårögd av att se bilder! :) smärtan och allt men det är värd det när man får träffa bebisen för första gången!



2011-03-07 @ 17:58:36
URL: http://peapea.blogg.se/
Postat av: Eva

David ser rädd för dig:) men flott bild.. man ser att du har pi oonnnt

2011-03-07 @ 17:59:12
Postat av: Dorota

Harligt och underbar!!

2011-03-12 @ 15:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0