Utveckling



Idag var han på dagis första gången efter en månad, första veckan var han ledig pga efter operation och sedan reste vi upp till Stockholm och stannade där i 3 veckor. Jag läste kontaktboken av Devins fröknar som har skrivit, han har utvecklats massor med nya ord och han pratar längre meningar än tidigare. Det är roligt att höra, hans tal har jag ju ingen koll på - lite trist men så är det när jag är ju döv. Men jag har märkt att han har utvecklats med teckenspråk, ännu flera nya ord men han tecknar fortfarande väldigt slarvigt. Man måste lugna honom och hjälpas åt varandra att kunna förstå honom..

Hans trotsålder dyker upp ofta nu, vissa dagar är han SÅ HEMSK men vissa dagar var det inget farligt. Tex när vi åkte tåget hit från Stockholm till Skåne i söndags var han SÅ hemsk, jag var nära att gråta men höll mig masken och jag kokade helt vansinne ilska inre i mig men höll mig lugn hela tiden. När jag satt och ammade Daisy då hann Devin smita iväg och lyckas springa till den andra vagn som är restaurangsvagn och pratade med främmande folk. Jag fick panik och var tvungen avbryta amning och stoppar in bröstet i bh och springer dit med Daisy i min famn och blev arg på Devin och förklarade att man får inte springa iväg. Devin lyssnar inte på mig och bara skrattar åt mig. Den jävel skitunge!! Han var bråkig och övertrött och störande, jag försökte göra allt jag kunde att lugna honom och underhålla honom. Nu vet jag att jag inte ens vill resa ensam med båda ungar igen - flyget är mer ok..



Lilltösen har utvecklats mycket också, hon griper ännu mer och är nyfiken tjej.. Börjar skratta mer att det hörs :)
Hon ÄLSKAR att sitta, när vi har henne på knä så vill hon luta sig fram. Hon gillar inte vila ryggen mot oss utan vill vara fram och hon är stark tjej. Härligt.. Snart blir hon 4 månader gammal, herregud tiden har gått alldeles för fort. Snart får hon börja med smakportioner, det ser jag väldigt framåt, men först ska hon vara på bvc och se hur vägning har gått och jag har tänkt prata med Gun (bvc-tanten) om mat å sånt. Kanske det har förändrats nåt sedan Devin var liten. Jag vet inte, men det är bra att prata lite om det. Jag börjar nog med gröt som jag gjorde med Devin. 5 dagar med gröt sen 5 dagar med andra smaker typ. Vi får väl se hur det blir..

Vi letar efter en matstol till Devin, så tar Daisy över hans blåa matstolen. Jag vet inte vilken typ jag ska köpa till Devin, kanske tripp trapp stol? Få väl se :)

Nu måste jag rusa ner till tvättstugan!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Å förstår att det blev jobbigt för dig på tåget, stackars dig, men tack och lov att ingen någon okänd tar honom.

Bild på Daisy när hon skrattade så lika hon faktiskt sin storbror :).

2011-06-14 @ 20:11:10
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: sarah

Tripptrapp stol är jätte bra. Köpte beg o målade den till svart. Linus äääälskar sin stol:-D Kan varmt rekommendera den;-) kram:-D

2011-06-14 @ 20:24:07
Postat av: melodie

Det där att Devin sprang iväg, känner jag igen. Har rest själv till Sthlm i vintras med både B & B. Som tur så gick det otroligt bra då de ritade, somnade o sov i 2h. Jag kunde ba slappna av. Längtar tills de blir lite mer större så de kan sysselsätta sig med mobilspel, osv. (Bai kan det men inte Bee). Kanske nåt att tänka på sen, att fixa ngn grej att spela spel i så man är lugn under resan.

2011-06-14 @ 20:43:55
URL: http://highdoldace.tumblr.com
Postat av: Becca

ojoj det måste vara en skitjobbig resa du hade! Gick det bra tillslut?

2011-06-14 @ 21:31:09
URL: http://shjetan.blogg.se/
Postat av: Josannah

har två tripp trapp stol, den är verkligen bra och hållbar i lång tid, Och det kan justera, så det Devin kommer "aldrig" att kunna bli för stor/lång

2011-06-14 @ 22:23:47
URL: http://nightday.blogg.se/
Postat av: Antonia

Du har så fina barn vet du, mysiga bilder från dopet oxå. Ingen gudfar?

2011-07-01 @ 10:35:29
URL: http://antoniaslittlethings.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0