Potträning för Devin



Vi har försökt uppmuntra Devin att börja att träna för kunna bli blöjfri, men han visade inte ens intresserad av det. Sen när vi kommer hit till min mamma i Stockholm, testade min mamma att ta bort blöja och han hade boxershorts på sig och lekte ute som vanligt och plötsligt råkade han kissa ner hela kalsong och han blev väldigt chockad och tecknade "ÄCKLIG ÄCKLIG" och min mamma säger att det var inget fara och visade honom att sitta på toaletten (mamma har inte potta härhemma) men det finns toasits för barn som kan sätta på toaletten. Han kissade i toalett och var jättestolt, sen var det mormors tur att kissa. När mormor har kissat klart då Devin klappade händerna och sade "DUKTIG, MORMOR!"

Efteråt började han säga till att han vill kissa, eller märkte vi på honom när han är kissnödig då skyndar vi in toalett och han kissar utan problem. Vad härligt, han tycker det är roligt att kissa och han säger hela tiden att han är så duktigt! Nu funkar det bra att vara blöjfri, självklart händer det olycka men det är inget fara. Han har inte bajsat än, men det kommer. När vi är inte hemma har han blöja på sig för säkerhet skull men ändå säger han till att vill kissa så letar vi efter toaletten, det har funkat jättebra.

Imorse berättade min mamma att hon frågade Devin om han behöver gå på toalett imorse precis när Devin har vaknat men han svarade nej. En liten stund senare talade han om att han måste till toalett då följde min mamma in och märkte att blöjan från under natt var helt torrt. Det är första gången för Devin.. Om vi ser blöjan är torrt flera ggr så kanske prova blöjfri under natten men vi tar det sakta, inte brådska.

Jag är jättestolt över honom, min finaste pojke. ♥

Kommentarer
Postat av: Noork

Aww vad gulligt Devin var när han säger mormor är duktig, man blir rörd :'). Han är duktig gosse er ;). Kram

2011-06-11 @ 15:51:38
Postat av: Jonns

aaw va gullig! O duktig av Devin! Hoppas det går bra hela vägen längre fram! :)

2011-06-11 @ 16:15:21
Postat av: Maral

Hurra Devin har blivit stooor!

2011-06-11 @ 16:21:04
Postat av: nettan

Duktigt han e! ja han förstod efter nu och jasåå typ.. men han e såååå gullig när det gäller mormor.. duktig gosse!! D:

2011-06-12 @ 10:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0