Midsommar 2011

Vi alla i familjen + Viggo åkte till Oxie nära Malmö, där ordnade Linda midsommarfest på hennes föräldrars hus. Det är vacker ställe, woow! De har en stor pool med skydd över poolen, jag som har aldrig sett det tidigare men det är bra tänkt då kunde man bada även om det regnar ute och det håller mer värme i poolen.

Vi alla umgick och hade roligt, barnen Devin, Aimee och Alice lekte och lekta hela tiden. Vi plockade härliga färska jordgubbar på deras jordgubbar "land" och vi åt mellanmål smörgås och sånt.

Devin badade med sin pappa och alla barnen och deras pappor och vänner badade, jag badade inte eftersom jag hade inte lust och hade ej badkläder med mig men jag tittade på dem.. :) Devin gillade att hoppa och hoppa, han hade riktigt skoj!

Senare på kvällen hjälpas vi flesta åt att fixa midsommarsmat, mysigt. Men det var ett helt helvetet att tvätta färska potatis och skalar bort äggskal.. Men det är ändå värt med goda mat efteråt :)


Åt jordgubbtårta med de färska jordgubbar som vi plockade, mumsigt!





Bilderna är lånad av vännen Paula B.

Devin var helt slut när vi åkte hem, somnade direkt i bilen. :)

Tack, Linda för underbar midsommarfest! ♥


Kommentarer
Postat av: Linda Lj

Tusen tack.. jag läst här om midsommar.. blev jätte glad... kram 0 puss

2011-06-30 @ 20:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0