Dopet

Igår, söndag blev Daisy döpt av Hörby kyrka. Vi hade riktigt tur med fint väder den dagen. Jag var oroligt innan eftersom jag misstänker att Daisy håller på att få tänder för att hon har varit lite extra gnällig på sista tiden..





Daisy var lugn under dopet, tack och lov. Hon tittade på prästen Sofie som pratade :)



Devin fick en uppgift av prästen Sofie att hälla vattnet i dopskål :)



Daisy började skratta när hon fick vattnet på huvudet, väldigt gulligt. Jag stod där och log hela tiden och blev lite rörd :)





Daisy gillade prästen Sofie, hon har ju rött hår som lyser mycket :D



Daisys gudmor Emma, (Davids lillasyster)



Daisys gudmor Jessica (Min brorsdotter)

Efteråt gick vi till församlingshem, där bjöd vi på smörgåstårta som Davids farmor har gjort själv och den är alltid så god och jordgubbstårta som Davids mormors sambo Bertil gjort, jättegod är den! Daisy fick många så fina presenter, Daisy fick mycket uppmärksamheter av alla. Devin leker för fullt med sina kompisar. Det var roligt att se att Devin pussade ofta med Aimee under festen. Vi är väldigt nöjd!

Tack att ni kom och vara med på dopet! :)

En sak betyder mig mest att mina släkt som åker långt hit för att få delta på Daisys dop, det gör mig väldigt överlycklig! Ni är så bäst! ♥


Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Fin dop!



Härlig bild där alla log/skrattade när Devin skulle hälla vatten i dopskålen.. naturlig bild är alltid bäst!



Fin bild på Jii, kul se henne igen nu efter fyra år lär hon o jag inte ses varje dag mer, alltid sorgligt när elever slutar efter 4 långa år :-)



Trevlig sommar Sofia! kram

2011-06-27 @ 21:07:16
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: selin

Aha, trodde bara släkten skulle närvara? Py dina vänner? :) Men iaf, det verkar vara en bra dag för er och fin dop för Daisy :) Puss

2011-06-28 @ 21:30:25
URL: http://lukenda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0