Förlossningsberättelse

Tänkte passa på att skriva vad dagen ser ut, jag mår bra att orka skriva..

Imorse vaknade jag halv 7 och kände något som svag värk men jag var trött då, eftersom jag har gått upp under natten och gick på toalett flera ggr. Devin kom och han har haft också sovit dåligt inatt så myste vi ihop i sängen och väckte Davve att han skulle sticka till jobbet. Men jag hade något konstig känsla inom mig, svaga värkar kom då och då.. Sen blev jag klarvaken och kunde ej somna om..

Steg upp och det känns nåt, msnade med Marran och frågade lite olika saker.. Sedan förstår jag att det är dags.. Sen blev bara värkar mer starkare och ondare, ringde Joa.

Tog magbilden, jag ljög visst er förra inlägg. Jag hade värkar under tiden.. Men måste bara ta sista magbilden :)

Joa kom till mej halv 10, hon åkte iväg och lämnade Devin på dagis så under tiden stod jag och duschade då kände jag att värkar blev bara mer och mer värre..

Joa kom tillbaka, jag stod på knä på golv och lutar mig fram på soffan och andas genom en stark värk. Helt plötsligt kände jag att vattnet har gått kl 11.20.. Jag talade direkt till Joa, smsade med Emma att hon måste skynda sig. Joa ringde till förlossning och de sade att vi måste åka in. Då hade jag 4-5 minuter mellan värkar.. Davve kom direkt från jobbet, tur att hans jobb ligger bara några min avstånd med bil :)

Stressade runt i lgh och tog allt saker som behövs medan jag bara stod och hade väldigt oooooont! Gick ner till bilen då fick jag värsta värk så jag stod kvar vid bilen medan de väntar på mig.. andas andas andas sen kunde jag komma in i bilen....

Davve körde rätt fort, jag fick några hemska värkar under bilresan.. Kom fram och Davve stack för att parkera bilen, gick in och fick rum nr 8. Fick veta att jag är öppen 9 cm, båda jag och Joa blev chockad. Emma har inte kommit eftersom hon var i tåget då. Davve fick springa som fan från parkeringen till BB, när han kom in i rummet då kände jag att jag har skitit på mig och sa "jag måste föda nu!!!!" BM kollade och sa "10 cm nu!" Jag fick ta lite lustgasen men det hjälpte ej så mycket. Så struntade jag i den. Jag fick krysta och kämpade och bara 13 min senare kom hon ut.. Jag fick bara krysta 3-4 ggr.. Vi alla var så chockad att det var alldeles för snabbt...

Daisy kom ut kl 12.13





Emma missade tyvärr förlossning, det var synd. Men hon kom efteråt när Daisy kom ut.. Emma berättade när hon kom in på förlossningavdelning så sa hon "Sofia!" en av barnmorska svarade "Jaså hon som föddes jättesnabbt!!" :)



Daisy sökte direkt efter mat och suger jättefint, amning går jättefint. Vi fick fika allihopa.



Vi fick vänta i rummet i 4 timmar, jag fick klä på mig och gick och kissade och det gick jättebra. Jag hade inget feber.. 

Daisy väger 3640 gram och 50 cm

Davve fick klä på Daisy :)



Sen sticker vi till patienthotell, här ska jag sova över natten. Joa sover över också.. Skönt med sällskap :) Så Davve kan hem Devin.. Davve körde mig med rullstolen dit..



Nu bör det räcka :) Hoppas att ni är nöjd med berättelse :)

Det är ofattbart att jag är TVÅBARNSMAMMA, helt sjukt.. Vi är också fortfarande chockad att det blev alldeles FÖÖÖR snabbt, Daisy är en raceunge. :)

Hon fick namnet : Daisy Jolene Sofia Jacobson


Kommentarer
Postat av: Lilla-Anna

Härlig att se bilderna.. Jag fick gåshud när jag såg bild på dig o daisy när du smågrät.. :) söööttt bild :) kramkram på dej!!! GRATTIS en gång till :) puss Lilla-Anna

2011-02-17 @ 22:22:24
Postat av: martina

åh vad vacker förlossning du fick! härligt! Det är så fantastisk att få en bebis helt nykläckt på sig! söt Daisy är! :) du är så duktig lilla Sofia! <3

2011-02-17 @ 22:26:12
URL: http://wifemarran.blogg.se/
Postat av: selin

Ofattbart att hon är redan ute och det snabbt! :o Vi som snackade en stund imorse och att du hade ont :) Skönt att allt är över och att allt gick bra för er! Ja, söta kläder hon hade på sig idag, till och med mössan! :) Återigen GRATTIS till er, nu är ni 4 + Viggo! :) Kramar från oss, Selin & Sasa

2011-02-17 @ 22:27:36
URL: http://lukenda.blogg.se/
Postat av: Madde

Grattis till tösen, Daisy! Det var snabba ryck! Nu är ni 4 i familjen + vovven :D Mvh Madde

2011-02-17 @ 22:32:03
Postat av: Linba

åh vilka flashback jag får här :) otroligt snabbt förlossning det var. Tur ni hann i tid annars hade du kunnat fött hemma.

Jättefin namn ni valt till er tös. Njut nu. Grattis!!! Visst är 17 feb en fin dag att föda på ;) jag fyller också år idag :)

Kram på er!

2011-02-17 @ 22:36:14
Postat av: jennifer

Åhh det kom tårar...blev verkligen rörd... Sjukt att det gick såå snabbt... härliga bilder:) nu längtar jag efter er jättemycket... pusspusss

2011-02-17 @ 22:42:44
Postat av: Deckan

Härligt berättelser... GRATTIS en gång till!! Daisy var söööt!! KRAMAR på er alla

2011-02-17 @ 23:13:25
Postat av: Nike

Ahhhhh vilken berattelse! Det var intressant att lasa!

Ta hand om lillen nu och hoppas att du far aka hem imorgon!

Manga pussar fr oss 7

2011-02-17 @ 23:17:57
Postat av: Rebecca

så stort grattis till er 4 familj + Viggo! :) fick också gåshud när jag såg bilderna på er.. så härligt! en stor kram till er allihopa.

2011-02-17 @ 23:42:25
Postat av: Helen

Din galning som stannade hemma, men tur att allt gick bra och att du hann in innan raceungen kom ut till världen! Bra jobbat Sofia! Vad fin hon är rörd nu tror jag att du längtar hem till Devin. Får väl höra senare hur han reagera :)

VI hörs, massor med kramar från mig å stora magen (trots den är ganska liten enligt mig) <3

2011-02-17 @ 23:42:28
Postat av: Älvan

Haha ojoj! hon hade verkligen bråttom att komma ut:):) <gratulerar!1

2011-02-18 @ 00:41:07
Postat av: nettan

fantastisk berättelse.. du har varit så duktig.. tösen e himla söt!! hon e född racertjej.. då måste det komma från farsa.. hihi.. men underbart att läsa!! jag fick gåshud!!minns att du tjatade om att föda nu!! men nu e hon ute!! härligt.. njut av underbara tiden nu.. ses när du e redo. hihi.. krammmm

2011-02-18 @ 06:05:59
Postat av: Suz

Grattis till lilltösen!

Så mysigt med bebis. :) Blir så sugen själv ;) Kram på er

2011-02-18 @ 07:05:25
Postat av: nea

oh, vilken fantastiskt fort och fin förlossning du verkar ha fått! härligt! :) daisy ser jättesöt ut! all lycka nu den här första tiden till er! kramar

2011-02-18 @ 07:20:14
URL: http://neak.blogg.se/
Postat av: Felicia

Åh, så roligt!!!!

Ett STORT GRATTIS till er alla! Vilken snabb förlossning, men skönt ;)



Njut av eran lilla Daisy!



Kram

2011-02-18 @ 07:28:38
Postat av: Anonym

Vilken berättelse och snabb förlossnig så skönt allt är över!! Daisy är fint namn! Ta hand om er alla fyra! Kram @llis

2011-02-18 @ 07:40:07
Postat av: JooBoo

Ååh! Vad skönt att det gick snabbt! :D Kul att läsa om en kort förlossning, läser ju oftast dessa långa förlossningar som verkar bara rätt jobbig. Önskar er hela familjen lycka till med eran nya lilltjejen! Kram

2011-02-18 @ 07:59:17
Postat av: Anonym

Oj oj, fort men skönt nu är det överstökat!!!

Grattis till flickan!

kramar

Anna Trollh.

2011-02-18 @ 08:01:11
Postat av: Cecilia

Gratttis till flickan :D åh vad söt hon är och jättefin berättelse.

skönt att det hade gått så fort, hoppas det blir samma för mig sen någon år. Lycka till med allt och hoppas vi ses snart. :)

Krampuss

2011-02-18 @ 08:01:18
Postat av: Emelie

Åh, vilken berättelse! Ojoj, Daisy var verklige raceunge, härligt! Njut av tiden, många kramar till er alla! Emelie o Alice

2011-02-18 @ 08:41:35
Postat av: Sara K

Vilken fina bilder det var!! Oj, allt gick sååå fort med förlossning, måste vara skönt att allt gick fort?!! Ta väl hand om er alla!!! Många kramar

2011-02-18 @ 09:13:53
Postat av: annika (mormors kompis) Helenas mamma

Ett jättegrattis till er och massor med kramar, hon är jättesöt och väldigt lik storebror

kram

2011-02-18 @ 09:19:47
Postat av: Noork

Det är bara så wooow, vilken racetjej ni har fått :). Fick gåsgud av fantastiskt berättelse. Fina bilderna =). Kram på er alla. kram

2011-02-18 @ 09:29:33
Postat av: Sandra - Gravid i vecka 23

Massor med grattis till lilltjejen :) Och det gick verkligen fort!

2011-02-18 @ 09:41:51
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: Fia

Grattis! Oj, vilken snabb förlossning du hade. Men skönt och slippa gå runt med värkar hela dagen! Så söt Daisy är :) Ha en riktig mysig tid som 2-barns föräldrar, ni! Kram

2011-02-18 @ 10:11:20
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Mona

Wow, chockad vad jag när jag läste din blogg .- VA har du fött redan? Jag trodde först du tänkte återberätta Devins förlossning med rubriken men sen insåg jag att du FÖDDE tjejen igår jisses. STORT grattis!

2011-02-18 @ 10:18:44
Postat av: Martina

Kul! Glad för era skull! GRATTIS!

2011-02-18 @ 11:04:41
URL: http://loveliii.blogg.se/
Postat av: Li

Ett jättegrattis till er alla! Kram

2011-02-18 @ 11:14:42
URL: http://linjor.blogg.se/
Postat av: Sofia

FÅr gratta här och igen! ;) Daisy är sååå fin!! Och vilka fina kläder! :D bilderna är alldeles ljuvliga! skönt att förlossningen gick så fort o att davve hann till er från parkeringen :) kram!

2011-02-18 @ 11:47:48
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: dessi

wow!! rös hela kroppen. vilken racetjej ni fått! så snabb förlossning!! daisy är en så fin tjej o så lik devin när han var nykläckt! njut av tiden! kramar

2011-02-18 @ 11:49:00
Postat av: Di

Megagrattis!! VAd fint att få läsa din berättelse! Båda din lilla dotter och jag har samma fördelsedags datum den 17 feb!! Njut nu av tiden med din familj! Grattis ännu en gång! Kramar Di

2011-02-18 @ 11:50:12
URL: http://andijo.blogg.se/
Postat av: Fredde

Stort grattis till superbeben.. Må gott o lycka till ni stora familj.



Fredde, Lasse

2011-02-18 @ 12:41:12
URL: http://freddel.blogg.se/
Postat av: Maral

Wihooo raaacetösen, Daisy!

Härlig berättelse! Jag fick nästan tårar i ögonen. Gud, så härlig! Nu är ni fler i familjen. Grattis till er än en gång! Kram kram på er!

2011-02-18 @ 13:09:52
Postat av: Terese,Micke,Emil och Filip

GRATTIS till en underbar liten flicka!

Vi önskar allt gott till er lilla familj.

Kramar från morbror, moster och kusiner

2011-02-18 @ 13:55:04
Postat av: Camilla

Grattis till lilltösen! Vad fort det gick! :) Kram

2011-02-18 @ 14:41:31
URL: http://femina.blogg.se/
Postat av: Tindra

Grattis igen Sofia.. Verkligen jätte fina bilder, blev så rörd att ja började gråta.. haha. :P Kraam

2011-02-18 @ 14:55:29
URL: http://buddiilicious.blogspot.com/
Postat av: Jessi

Wow, vad snabb hon var!! Härligt o höra att det gick bra för er ändå. Snart kommer jag och hälsar på, längtar! <3

2011-02-18 @ 16:38:15
Postat av: Jenny M

åh jag blir rörd!! Snabb förlossning!! grattis till tösen! och jättefint namn!! ta hand om er! :)

2011-02-18 @ 18:44:17
Postat av: Elenor, Nicole & Alfred

Vad snabb hin var! söta bilder! :D grattis kramar från oss tre!

2011-02-18 @ 18:49:46
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: Malin P

GRATTIS till Daisy! Önskar "arbetskollegan" Malin P

2011-02-18 @ 19:13:47
Postat av: cissi

åhh jätteroligt, MÅNGA GRATTISAR! söt namn daisy, fina kläder!! :-) hoppas ni alla fyra mår bra, har det bra!sköt om er fyra,mysa ihop ordentligt nu :-) kramar

2011-02-18 @ 19:25:46
URL: http://www.metrobloggen.se/pinkpearl
Postat av: Jannika mamma till Jillian

Underbart! Grattis fina nu! Bebisen är UNDERBAR! Va ball du är som klarade allt utan lustgas å skit. Det är mitt mål till nästa barn;)

2011-02-18 @ 21:26:43
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Therese Holm Karlsson

Stoort grattis till lilla tjej som kom til världen som ville träffa er fort fort!Skönt att väntan är det över för er del... Njut av babytiden ni kan,

Kram från oss familjen

2011-02-18 @ 21:36:46
Postat av: melodie

Grattis till tösen! Skönt med en snabb förlossning ju, den andra brukar oftast vara snabbast. Tur att du inte födde hemma åtminstone. ;) Ta va på er nu, bebistiden är otroligt kort..

2011-02-18 @ 21:47:03
URL: http://fyfansomna.blogg.se/
Postat av: Nilla

grattis till den fina söta tösen!!! så söt och så lik sin storebror!! ojojoj det var ju nästan du inte hann in på förlossningen hehehe!!! kram till er alla lycka till!!! vad tycker Devin om lillasyster??

2011-02-18 @ 23:58:35
Postat av: Karola

åhhh söt tjejen... hahhaa de e likadant med Lovisa.. jag hade jävligt ont o höga värkar.. När jag kom in till BB var jag helt öppen med 1o cm.. Sade att jag ville krysta nu.. men BM sa till mig att vänta 1-2 min. men jag krystade ut ändå för jag kände mig hur hon kommer ner (ut) jaa kanske orsak (flicka) hmmm jag fick henne bara på 5 min om jag minns.. STOR GRATTIS TILL ER OCH STORE BROR DELVIN TILL EN LITEN TÖS DAISY. KRAMAR

2011-02-19 @ 00:29:30
URL: http://pololuka.blogg.se/
Postat av: Ulrica

GRATTIS! WOW så det gick jättefort! Raceungen är rätt ordet. :D ksk den gener från sin far? :D

Daisy är ett fin namn. :D Skönt att allting förlossningen och ni två mår bra.

Grattis till tösen än en gång till..

KRAMAR på er fyra!

2011-02-19 @ 10:15:34
URL: http://ulricainorrland.blogg.se/
Postat av: Monika Lindmark

Grattis till flickan,

Söt namn Daisy, Kul namn på början "D"

Söt mössaa o kläder

Det går ju så fort för dig att föda hennes, Skönt smatidigt

Kul för storebror Devin få lillayster,

Hur går för honom att träffa lillasyster?

Kram



Trevlig helg

2011-02-19 @ 10:48:17
Postat av: piggelin

Åh wow,Daisy hade verkligen bråttom ut till stora världen!:)

Grattis till tösen! Njut av att vara tvåbarnsmorsa:)

Kram!

2011-02-19 @ 12:11:56
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis till flickan! Skönt att förlossningen gick bra och snabb. Ha det bra ni fyra! =)Kramar

2011-02-19 @ 13:31:12
Postat av: natty

oj vilken fort förlossning! häftigt!:) skönt ni allihopa mår bra! njut av tiden och bara mysa ni allihopa!

dasiy liknar devin då han föddes! kram! :)

2011-02-19 @ 14:23:16
URL: http://natty.blogg.se/
Postat av: Malin

skönt med snabb förlossning med tanke på hur du väntat o väntat! grattis! hon är jättefin!

2011-02-19 @ 23:28:44
Postat av: suma

Stor grattis och vad söt daisy och fint namn..

2011-02-28 @ 09:19:42
Postat av: Linnea Granström- Blev mamma som 17åring till Ebba ♥

Min lillatös som nu är stor var också en racerbebis ;) hihi

2011-03-23 @ 07:54:33
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0