Devin har kommit till oss :)

image180


Vi är hemma från BB redan idag, vi skulle åka hem imorgon men vi är så hemlängtan så vi fick åka hem idag. Skönt!!

Ni är kanske lite förvånad, jag känner mig ganska pigg.

Jag är såå sugen att berätta förlossningberättelse, passa på ju när David har koll på Devin. :)

Den 15 maj, min namnsdag på morgon kände jag lite värk men jag blev ändå tveksam om det var värk eller något annat. Det var svagt värk, jag började fråga runt mina vänner som har barn. Sedan kl var runt kl åtta på kvällen började värken bli kraftigare och kraftigare, jag kollade på tider och det var runt 10 min mellan. Jag satt vid datorn och pratade med några kompisar, vissa frågade mig om jag har fått värk men jag ville inte berätta för alla att jag har värk så jag ljög.. Men jag berättade bara de som står mig närmaste :)

Värkar blev bara värre å värre, jag tog ett bad i badkaret och det var såå skönt. Sen steg jag upp och hade vetekudden på magen, det hjälpte.. Jag kollade tider det var konstig, först 7 min sen 20 min sen 4 min typ olika tider upp och ner.. sen blev det typ 3-5 minuter mellan då var det kl 1 på natten. Jag hade FÖR ont och jag började bli illmående och spydde lite, jag kände att jag skulle svimma varje gång värken kom men jag tyckte det var för tidigt att ringa till förlossning. David sov ju gott på sängen jag gick runt i lägenhet och var SÅ tveksam hur jag skulle göra, jag väckte David och frågade vad jag ska göra.. Han var helt nyvaken och sa "ring till förlossning!" Så jag lyssnade och ringde och berättade och de bad mig att komma in direkt. Jag tänkte bara "Oj, det är visst snabbt!" Men jag väckte David direkt och sade att vi skulle åka, David blev lite besviken eftersom han tror att det skulle bli falsk larm. Jag var också nästan säker på att det skulle bli falsk larm. Vi körde till Lund BB, under resan hade jag riktig ont.

Vi kom in runt 02.45 och fick rum nr 6. Jag lade mig och fick CTG och de kollade i mig och sade att jag var 4 cm öppet och vi fick stanna kvar. Jag och David blev så chockad och vi trodde att vi skulle bli skickad hem..

 


En av barnmorska frågade mig om jag ville bada i deras badkar, jag sa direkt JA! Vi gick in i ett rum med stor badkar och jag njöööööt hårt.. Jag och David pratade och skrattade och det var mysigt.. Sen kände jag mig det var inte lika skönt så vi gick tillbaka till rummet. De frågade mig om jag ville ha EDA spruta in ryggen, jag sa ja att jag vill ha. Men det tog lång tid att narkosläkare skulle komma, jag gick runt i rummet och tjatade att jag hade ont.. Kl 05.30 kom äntligen läkaren och gav mig sprutan i ryggen så det kändes bra för mig. Jag somnade direkt av sprutan, smärtan försvann. Jag var riktig trött då. Sedan vaknade jag kl 06.30 och sa att jag har ont, de bad mig att gå på toalett och jag gjorde det.. Kissade läääänge.. Men jag kände det var något skumt, lade tillbaka på sängen och jag bad mer smärtlindring..Då fick jag mer kl 07.15. De kollade i mig och sade att jag var 10 cm öppet, gissa hur förvånad jag blev. Jag kände på mig att jag måste bajsa.. Jag fick lustgas, det var SÅ underbart... Jag blev riktig hög av den, men underbart :)



De skulle sticka hål att ta bort vattnet, men den sprack helt spontant och vattnet kom ut exakt kl 08.00 och sen kände jag krystvärkar kl 08.05 så jag fick panik och de sa att jag skulle andas fort typ.. Våra tolk bytte till den andra tolk vid åtta tiden på morgonen, då var jag nästan borta och sen kämpade av smärtan. Sen började jag krysta och krysta men det var svårt. David sa "GLÖM INTE ANDAS!" Jag har visst krysta för hårt och glömde bort att andas så att min ansikte blev blå. När jag andades rätt då barnmorska sa "BRA, KÄMPA PÅ DU GJORDE RÄTT!" när jag började lyssna på dem. Jag kände huvudet sa jag, barnmorskan sa att den hade mycket hår. Jag blev snurrig och kämpade krysta. Jag skreeeek som fan hela krystning, Davve tyckte jag låter hemsk och tyckte synd om mig. Jag håller om honom hårt och jag ville riva ner honom. Sen när Davve tänkte ta bild när huvudet kom precis ut men den ploppade snabbt ut så han hann bara ta bild när han kom precis ut. Jag log höger sidoläge när Devin kom ut. Jag blev såå chockad när smärtan försvann helt plötsligt, jag fick den nykläckad blött pojke på mig. Jag kunde inte fatta det.. Klockan var 08.53 han kom ut.



Jag började gråta, bebisen skrek och skreeek. Jag kunde inte bara fatta att det var över..

09.10 bad barnmorska mig att krysta ut moderkakan, jag gjorde först försök men det gjorde ont och jag var helt utmattnad också. Hon bad mig att försöka igen så jag gjorde det och lyckas få den ut. Hon visade den för oss och det var konstig att tänka att våra pojke har bott i den 9 månader, moderkakan väger 600 gram allt var bra. Men Devin hade två varv runt halsen av navelsträng, men det var inget fara ialf. Jag sprack visst lite och fick sy 4 stygn.

Amning gick visst bra..

Jag och David har bestämt namn innan, men vi diskturerade om vi SKA ha den namnet. Jaa, namnet passar bebisen perfekt så han fick sin namn Devin.


Vi fick stanna kvar i rummet i 4 timmar.. Sen vi skulle flytta till patienthotellet kollade de mig med feber-temp och det visade jag hade feber med 38 grader så jag fick inte flytta in. Jag blev sur och irriterande.. Det tog ca 2 timmar så fick vi äntlgen flytta in, vi fick rum å så.. Rummet 223 fick vi :)


Henke och Joa kom på besök, det var lugnt och mysigt. Första natten gick bra, jag vaknade och ammade Devin och det gick bra. Men jag var trött :)

En knäpp nybliven mamma :)


Idag var jag uttråkad i rummet och jag längtar hem, vi bad om kunna åka hem redan idag. Visst, vi fick åka hem men vi väntade att få tider att vi skulle tillbaka till sjukhuset för några prover på måndag.. Vi åkte äntligen hem, det var SÅ skönt att vara hemma igen..

image190

Bilden när vi skulle hem, han ser visst som en hip hop kille med stora kläder :)

Jag har inte visst fattat det än, jag är en mamma.

Men det är underbart, det är en av bästa dag i mitt liv.

Devin, mamma älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Anette

Söt berättelse! Kul med dansen där vid sängen! :-D

2008-05-17 @ 21:32:03
Postat av: Camilla

Oj, vad mycket hår Devin har! En söt pojke ni fått! :) Kul att läsa din förlossning oxå. :)

2008-05-17 @ 21:34:06
URL: http://femina.blogg.se
Postat av: Tobias

Nämen vad kul att bebis har kommit ut... men är lite ledsen att han inte vill vänta 4 dagar till då skulle vi dela på födelsedag hehe

2008-05-17 @ 21:37:25
Postat av: sophie

Heeej! gud vad din berättelse var mysig. Jag är verkligen glad för din skull :) så mysigt. Lycka till i framtiden och kom hit till örebro o hälsa på så får man se devin :) stora KRAMAR på er och GRATTIS!

2008-05-17 @ 21:46:42
Postat av: martina

så jävla söt han e ;) och så intressant att få läsa din blogg. jag har följt dig sen du visade att du var gravid ;) så intressant ;) micke & jag hälsar er lycka till ;) hihi

2008-05-17 @ 21:48:46
Postat av: Tilla

En underbar läsning hur din förlossning har varit. DEVIN ÄR PI SÖT! :)

2008-05-17 @ 22:01:25
Postat av: Malin

Devin är så söt! Det var kul att läsa din berättelse,
det ska bli kul o följa din blogg :) Grattis igen! Kramar

2008-05-17 @ 22:02:05
Postat av: Josannah

ååh, jag blev rörd av att läsa din förlossning, alltid underbar! =) och jag erkänner, ja jag blev förvånad, för jag förväntade att du skulle skriva igen efter ett par veckor typ, allt nytt =) men wow. supermamma är du visst =) men Devin är verkligen söt pojk! =) Jag hade nästan rätt, jag trodde att du skulle föda d 15! Bara 1 dag fel =)

2008-05-17 @ 22:10:06
Postat av: Ärtan

Sitter här och blev rörd av din berättelse..
Jag gapade när du smsade att Devin har kommit, var i skolan och satte bredvid en tjej som är gravid o jag berättat precis om dig då fick jag sms...:)
Du hojtat på msn, var det då du fråga om det var värk?.. fasen.. skulle vilja följa redan från den då! =)
var inte hemma då när du hojtat på msn.. men jag fick ändå följde här på blogg och kom att fortsätter med det..:)

Grattis till lille Devin, han är så sött!
Kramar från oss

2008-05-17 @ 22:15:16
URL: http://www.artan.blogg.se
Postat av: nea & cami & tanja

hej! vilken underbar läsning! vi var flera som satt här och läste tillsammans, vi njöt :) devin - en skitsöt pojke med härligt mycket hår! jättetufft namn också. önskar er all lycka med honom! kramar

2008-05-17 @ 22:25:07
URL: http://neak.blogg.se
Postat av: Anna B

Vilken härlig berättelse om förlossningen. Skönt att allt gick bra. En riktig söt kille Devin ni fått. =) Önskar er all lycka till med Devin. Njut av babytiden. Kram

2008-05-17 @ 22:31:20
Postat av: Monika Lindmark

Ååhhh så söt lille Devin
Fint o ovanligt namn,
Kul nära namn med David. Flott
Skönt över för dig att få en son nu redan än övertid.
Grattis till en pojke Devin
Kram

2008-05-17 @ 22:32:07
Postat av: Nilla

Åhhhhhhh vad söt han är och så mkt hår!!!
Stort Grattis till er båda!
Din förlossning gick verkligen snabbt om man jämför med andra! sköööööönt!!!!!
Lycka till ser framemot fler bilder sen och det är alltid roligt att läsa vad du skriver!!
Kramar!!!!!

Nilla

2008-05-17 @ 22:37:01
Postat av: Malin

Grattis ;) Han är verkligen fin. Blev också rörd av berättelsen. Nu får ni äntligen träffa vilden som varit i din mage hihi. önskar er också all lycka, trots att jag inte känner er. kram!

2008-05-17 @ 22:37:07
URL: http://bayswater.blogg.se
Postat av: Felicia

Återigen GRATTIS till den söte Devin!!! Han är väldigt söt och fin, härligt med mycket hår :-) Det hade Casper när han föddes men Tilde hade inget hår alls... nästan! :-) Blev tårögd när jag läste din förlossningsberättelse, minns hur det var när jag födde mina lovely kids. Skönt att allt gick bra och att ni är hemma och myser! Ta hand om er! Kram

2008-05-17 @ 22:45:01
Postat av: therese holm

jäääääääättesöööt och fin gosse ni har fått :)
Sööt med håret!

Liksom vårt andra son ARwid hade mkt hår när han föddes! Sköt om er alla! kram

2008-05-17 @ 22:45:02
URL: http://delfin79.blogg.se
Postat av: Sol Jenny

Grattis till lillepojke till världen.. Ojoj han har bråttom kom ut i världen fyra dagar för tidigare men skönt allt bra med er tre plus viggo.. Det var såå sött pojke... =) Kramar från oss med snö här Rättvik Sol Jenny & Jörgen

2008-05-17 @ 22:56:35
URL: http://soljenny.blogg.se
Postat av: din tant!

Gumman! Guuud, fällde några tårar när jag läste detta. Så glad för eran skull, och han är så enormt söt! :) Jag är jätte glad att förlossningen gick bra. Och en rolig sak, den tiden du födde fanns även jag i Skåne. Så de va skoj! :) Nu vill jag träffa er, och Devin! :) Vi hörs någon dag när allt lugnat ner sig, men du vet vart jag finns! :) Hälsa David och pussa Devin från din tant! :)

2008-05-17 @ 22:56:52
Postat av: Martina G

åh kul! ;) skönt för er att vara hemma nu! grattis igen till söte devin!puss!

2008-05-17 @ 23:17:00
Postat av: Solveig A

Er son Devin är så söt! Härligt att läsa er förlossningsupplevelse! Njut av tiden med bebisen! Många kramar

2008-05-17 @ 23:39:29
Postat av: jenny

men!! stort GRATTIS till er två!! njut av tiden nu för den går verkl jättefort! många kramar från oss 3

2008-05-17 @ 23:42:01
URL: http://jenny86.blogg.se
Postat av: sarah o Linus

Det gick tydligen jätte bra under förlossningen :D Det påminde nästan samma som min förlossning =)
Devin är så jätte söt =) Grattis igen!

2008-05-18 @ 00:00:17
Postat av: Sofia

vilken mysig berättelse! satt här o smålog hela tiden :) återigen, grattis till charmtrollet! :)

2008-05-18 @ 00:16:02
URL: http://sosia.blogg.se
Postat av: den galna gudmor

åh va söt han är,gumman..
min lilla gudson... du måste skicka över bild på mms till mej... =) =) så fort du ser det här måste du göra det.. så jag kan visa upp min gudson för alla o visa hur stolt jag är...=)
älskar er alla 3..
kram

2008-05-18 @ 03:15:00
Postat av: sofie gbg

Gud vad söt devin är och jag blev nästan så rörd när jag läste, himla fantastiskt, o skönt han är ute! !
Grattis än en gång och jätteskönt ni är hemma istället för vara på sjukhuset =)
ni får passa på nu och njuta av tiden med devin.
*KRam

2008-05-18 @ 07:59:50
Postat av: M

underbart sofia! grattis!

2008-05-18 @ 09:08:50
URL: http://iloveyouh.blogg.se
Postat av: Paula

Gud, vad härligt du har skrivit o jag fick tårar... =) Längtar efter att träffa er!! Njut av bebistid och vila så mycket ni kan! Du fattar vad jag menar, hihi KRAAAAM!! Saknar dig!

2008-05-18 @ 09:45:24
URL: http://paulasliv.blogspot.com/
Postat av: Emelia

Grattis till bebisen! Devin är jättesöt! Inte ofta jag tycker att nyfödda bebisar är söta, men Devin är ett undantag!

2008-05-18 @ 09:59:51
URL: http://www.melia.blogg.se
Postat av: Jessie

Grattis igen för Devin! Han är jätte söt! Lycka till! =)=)

2008-05-18 @ 10:02:58
URL: http://fruahlinder.blogg.se
Postat av: natty

söt devin e! hur stor och vikt hade han? nu blev jag avis. vill OCKSÅ föda! men men :D

2008-05-18 @ 10:10:40
URL: http://natty.blogg.se
Postat av: nettan

Åhh de är sååå härligt att läsa din blogg om förlossning . jag fick tårar hihi att jag e rörd.. hihi... underbart för er!! hihi-- saknar er att ses! men njut av bebistiden och devin e jättesöt!! nu börjar livet!! hihi kramm

2008-05-18 @ 10:34:30
Postat av: linda

åh, har följt nästa hela av din graviditet, och nu är han, devin, i världen. det känns så mysigt. ni är en härlig familj :)*

grattis igen!

2008-05-18 @ 11:27:37
Postat av: Sandra

En söt berättelse!!! Det har varit kul o följa hela av din graviditet genom blogg :D kommer att fortsätta med det. Lycka till. Kram Sandra

2008-05-18 @ 11:31:43
Postat av: Sara, Nico & Alice

Åh, är ni redan hemma! Gud, så söt lille Devin är. Vi önskar honom varmt välkommen till världen. Det var en jättefin förlossningsberättelse och tack för att vi fick ta del av den. Lilla Alice ser fram emot att träffa sin kompis snart! Många kramar från oss 3

2008-05-18 @ 12:15:57
Postat av: Lilla-Anna

Fin skrivit.. :) blev lite tårna när jag läste.. haha.. :)Hoppas att vi kan ses snart.. TÄnker på er.. Nu börjar livet för er tre o viggo oxå :) Kram på er... Krma /lilla Anna

2008-05-18 @ 12:23:42
Postat av: josse ;)

Ååh, gåshud här,
Ett stort GRATTIS TILL ER!

Njut av er son nu! ;)

Kraam

2008-05-18 @ 12:29:00
URL: http://www.jdlove.blogg.se
Postat av: Åsa!

åh ett stort grattis till er lilla pojk =)
ha det nu underbart och njut av tiden kram ...

2008-05-18 @ 12:32:51
URL: http://vasaru.blogg.se
Postat av: @llis

såååå söt han är!!! grattis!!!
kram

2008-05-18 @ 12:35:52
URL: http://luz.blogg.se
Postat av: ladiiwa

hmm.. men nu det e över ju! söt bebisen! cool kläder på honom..!:D

2008-05-18 @ 12:57:17
Postat av: emel

grattis så jättemycket :D fin han är :) kramis

2008-05-18 @ 13:14:04
Postat av: Karine

Grattis till er pojke! Fint namn, Devin.. =)

Oj, så mycket hår han har. Var roligt att läsa berättelsen.. Grattis igen

2008-05-18 @ 13:19:44
URL: http://meyouus.blogg.se
Postat av: malin

STORT GRATTIS!!! önskar er all lycka! så söt devin är, mycket hår! ;) kramar

2008-05-18 @ 13:20:51
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: Anonym

GRATTIS!! han är jättesöt och vad mkt hår han har..
hihi..

många kompisar får barn nu jue.. känns lite läskigt :P hihi. men det dröjer nog nåra år för mej:)

2008-05-18 @ 13:38:46
URL: http://linypiny.blogg.se
Postat av: jennifer

Åhh vad söt devin e.. :) mysig berättelse.. :P

2008-05-18 @ 15:09:46
URL: http://metrobloggen.se/Sveannifer
Postat av: piggelin

Åhh, en söt grabb det där!
Skönt att förlossningen gick bra! Njut av tiden! kram!

2008-05-18 @ 15:37:09
URL: http://www.dansarengirl.blogg.se
Postat av: Sarah

Jag har redan sagt grattis till er men gör det igen! Är så glad för att ni har fått en liten söt pojke! Kramar!

2008-05-18 @ 15:40:25
URL: http://q86.blogg.se
Postat av: Maddie

Åh vilken fin son ni fått! Stort grattis och med all lycka till i framtiden!

2008-05-18 @ 16:23:05
URL: http://enmadeleine.blogg.se
Postat av: Sandra

Grattis till er:D vad söt Devin är:D
Devin är jättefint namn:D

2008-05-18 @ 16:56:56
URL: http://mirabledictu.blogg.se
Postat av: Lotta

Wow vilket berättelse! Skönt att allt gick bra och att ni alla mår bra! Grattis igen till pojken! Kram

2008-05-18 @ 17:12:35
URL: http://www.annchar.blogg.se
Postat av: Angelica

Jag har en likadan dress till Tore men i stl 44 :-)
Hur mycket vägde han och hur lång var han?
Grattis har jag ju glömt skriva oxå :-)

2008-05-18 @ 18:17:05
URL: http://jelikans.blogg.se
Postat av: jossan

än en gång ett stort grattis t er båda!! :) devin är så fin, jag är kär! :) jag rös när jag såg dina bilder å läste om förlossning, mycket smärta fyfan, jag är rädd för att bli gravid haha. :D men de är sååå härligt å se er! jag blir så glad! hoppas allt är bra m er tre! pussar fr jossan!!!

2008-05-18 @ 18:42:08
Postat av: karin

grattis till en supersöt pojke!

2008-05-18 @ 19:17:31
Postat av: nicki

herregud, jag blev verkligen rörd av den.. härligt att det är över.. emn jag kommer sakna att följa och läsa din blogg under gravidiet. grattis. JA du har blivit mamma;)..

2008-05-18 @ 20:23:57
Postat av: Charlotta

GRATTIS!! Jättesöt pojke du fick!!

2008-05-18 @ 20:43:13
URL: http://www.lottadigerstam.blogg.se
Postat av: Johanna T

Åh vilken söt pojke! Håret på armarna reste sig när jag läste din berättelse. Skönt att förlossningen gick bra och stort grattis! Kram Johanna

2008-05-18 @ 21:26:46
Postat av: Sofia

Stor grattis till Devin! så söt han är, med mycket hår! Skönt att allt har gått bra, sitter och minns mina förlossningar, det var underbart! Minns när allt onda gick bort efter förlossningarna :)
Ha en riktig mysig tid tillsammans, nu ni 3! :)
Kram

2008-05-18 @ 21:40:38
URL: http://edwugo.bilddagboken.se/
Postat av: Antonia

Åh.. jätte härligt att få se bilderna och följa med dina berättelser.. sMassa grattis till er båda nybilvna föräldrar.. Jag kan knappt tro att du är en mamma och min gamla klasskamrat har blivit en pappa! Det är så himla sjukt.. nää jag hoppas verkligen att jag får träffa er hela familjen snart! Massa kramar till er alla!

2008-05-19 @ 00:43:21
Postat av: Camilla

Grattis till lilla Devin, skönt att det gick rba att föda!
Kram Camilla

2008-05-19 @ 08:34:01
URL: http://rainred.blogg.se
Postat av: Helen

Ni gjorde det jävla bra! Det blev faktiskt en jättefin och söt bebis som ville komma lite tidigare än beräknat och det är skönt :) Det var riktig värk som kom när du frågade mig ;) skönt att det var på riktigt....... Härlig förlossningberättelsen! :D
Ta hand om Er alla och glöm inte Lille Viggo!
Massor kramar från
Helen & Lille Herman

2008-05-19 @ 09:08:05
Postat av: Neta

GRATTIS till gossen!
KRAM

2008-05-19 @ 09:44:24
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Tina

fyfan va söt unge ni har!!! grattis! :D

2008-05-19 @ 11:42:34
URL: http://metrobloggen.se/Unik
Postat av: Joey

Grattis till killen :)
Kram

2008-05-19 @ 11:52:30
Postat av: Julia o Jimmy

Vi vill säga ett stort grattis till er att ni fick en söta son! Han är så ffiin!

2008-05-19 @ 13:43:44
Postat av: Jenny M

Hej. fin unge ni fick! grattis som nyblivna föräldrar! njut av bebistiden!

2008-05-19 @ 15:50:39
URL: http://www.ovea,se
Postat av: dessi

några tårar fälldes och armarna rös. en fin berättelse om förlossningen. återigen, gratttis till devin! njut av bebistiden. kram

2008-05-19 @ 17:35:56
URL: http://denisegirl.bilddagboken.se
Postat av: Mirella

Grattis!

2008-05-19 @ 17:57:52
URL: http://www.metrobloggen.se/9
Postat av: Moa

Grattis till pojken! :) Kram

2008-05-19 @ 19:46:50
Postat av: kardemumman

Ojj det var långa kommentar jag läste hehe, det var underbart att läsa din förlossningdag , det var precis likandet som min upplevelseförlossning. jag gick runt hela tiden i lgh och va säker å att det var falsk alarm men det var det inte. hehe. stort grattis och njut av babytiden. du o din sambo kommer fatta att ni är föräldrar när Devin börjar säga/teckna pappa eller mamma.:) kraamm

2008-05-19 @ 20:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0